08 februari 2011

Stackars mig..

Ja, idag har jag tyckt jätte synd om yrhättan here self..., för det första har hon fått besök av "lilla fröken diskbråck", inget kul alls. Gillar faktiskt inte hennes sällskap särskilt mycke. Hon är så hiskeligt omständig, inget blir sig likt. Jag älskar att gå fort med bestämda steg, med siktet inställt på det jag ska..."hon" går sakta, i en vaggande ank liknande gång, är super långsam...bara att klä sig tillsammans med henne är ett helt företag. Hon pustar och stånkar och är allmänt gnällig. Igår försökte jag lura henne, då en kollega till mig föreslog att jag skulle hänga upp och ner i en ryggsträckare på jobb, tänkte jag ...hrm hon kanske kasar av....,men vet ni vad ! Hon klonade sig...jag blev lite bättre men min stackars kollega kom också dragandes med "henne" idag..! Alltså akta er för dessa typer av energi tjuvar eller vad vi nu ska kalla dem.
Nu till nästa lilla "tycka synd om mig själv historia.
Idag tog jag "lilte mindre fröken diskbråck" med mig till Lund för att genomgå mitt livs första skönhets operation..,
ja min lilla fula knuta hade tröttnat på att sitta på min axel. Jag tänkte att den behövde vidare i livet och utvecklas någon annanstans. Dessvärre tycker inte denna om varken sprutor eller operationer, dessutom inte i vaket tillstånd. Men det var bara att bita ihop, och..vet ni vad? Det gjorde inte ont ett dugg, sved bara lite vid bedövningen. Super mallig körde jag (och hon den efterhängsne fröken..,ni vet vem..! ) tillbaka till jobb och stoltserade över min bedrift. Detta varade ungefär fram till halv tre...., sedan började ytterliggare en gnällfia ..
Nu gjorde det ont i såret efter knutan....stackars lilla mig!

När jag kom hem fick jag lite plåster på såren....golven och taklister var på plats...( ha,ha, där försvann lilla fröken diskbråck för en stund) .Verkar som det kan bli inflyttning i helgen. Nu ska vi bara invänta elektrikern och få lite golvlister på plats.


Som tröst denna dag fick jag göra en liten budskaps sten.


Nu ska jag se om jag lyckas göra mig kvitt "lilla fröken diskbråck" till imorgon.
Vill INTE ha henne med på Zumba......, håll alla tummar och tår till mig !

3 kommentarer:

  1. Vill du SNABBT bli av med detta monster är mitt lilla tips: Kiropraktor Anders!!!! Han kan banka lite vett i henne så jävlar visar sej hon inte mer (är du förresten säker på att det är en hon)?!
    Sedan har du en granne som tycker lite synd om dej :)))...hjälpte det? kramis (kommer en kväll o kikar sovrum)

    SvaraRadera
  2. En stor Värmländs krya-på-dig-kram från Norrland!!!
    Pia och Filur

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för den fina kommentaren på min blogg.
    Önskar dig en skön fredag och krya på dig.
    AC

    SvaraRadera