15 februari 2011

Nytt ryck....

Tänkte att det var dax att uppdatera...,
Den där hopplösa lilla fröken diskbråk är en fruktansvärt efterhängsen och dryg figur. Hon har fullständigt sugit musten ur mig senaste veckan, men nu har jag försökt att ignorera henne och det verkar som hon börjar dra sig tillbaka. Helgen som gick bestod av att vända upp och ner på huset...vi flyttade ner i det nya fina, färdiga sovrummet...tjo ho... lite tomt är där förstås för sängramen är på lackering....(gissa färgen..?) men det får pyntas sedan när dammet lagt sig (och försvunnit ) i huset... Här får ni en liten tjuvtitt på underverket!

Målet av upp och ner vändningen var att få tomt i stora rummet ...!
När där var tomt, hände det här...



Byggar Bob, förlåt Tom, han har tydligen inte legat på laddning förgäves. Fast jag tycker faktiskt lite synd om han för det är inget roligt jobb. Gammal vass och putsblandning som innertak är både obehagligt att få på sig och tungt att köra på tippen...., men fint blir det ..det vet jag.
Nä, nu är jag jätte nannig och längtar ner i mitt kalla sköna sovrum, mot Toms förtvivlan..den lilla frysekycklingen!
Hoppas det dröjer innan värmen kopplas in....sover så gott!

1 kommentar:

  1. Jösses Amalia, här ligger jag i lä vad det gäller projekt!!!!
    Ska bli kul att få se slutresultatet!!
    Var i dina trakter under veckan men schemat var fullspäckat. Hoppas det finns tid över för ett besök nästa gång!!!!
    Kram Pia och Filur

    SvaraRadera